Granulations-Sillages / Franges du Signe cover art

REGRM 002 / Guy Reibel

Granulations-Sillages / Franges du Signe

  • 1.1. Granulations-Sillages: Granulation 1 (05:15)
  • 1.2. Granulations-Sillages: Tutti médium (03:10)
  • 1.3. Granulations-Sillages: Granulation 2 (05:24)
  • 1.4. Granulations-Sillages: Tutti Aigu (02:44)
  • 1.5. Granulations-Sillages: Balancement (03:50)
  • 1.6. Granulations-Sillages: Sillage (03:00)
  • 1.7. Granulations-Sillages: Tutti Large (03:11)
  • 2.1. Franges du Signes (26:26)
Sold out at source

Buy



PLEASE NOTE: We currently do not have the licence to hand out download codes for the Recollection GRM series.
This will hopefully change in the future. Thank you for your understanding

Cut by Rashad Becker at Dubplates & Mastering, Berlin, March 2012
Layout: Stephen O'Malley
Translations: Valérie Vivancos
Coordination GRM: Christian Zanési & François Bonnet
Digital Transfer: Jonathan Fitoussi
Executive Production: Peter Rehberg

Franges du Signe (1974)

Franges du Signe, troisième partie d’un triptyque électroacoustique réalisé en 1973-1974, est la première des grandes œuvres « d’acousmatique pure » composée par Guy Reibel. Franges du Signe explore l’idée mathématique de limite en la traduisant, sur le plan musical, par une recherche d’états d’équilibre instable.
Ainsi, plusieurs tendances ou logiques contradictoires agissent sur les sons. Elles se chevauchent et se combattent, chacune cherchant à affirmer son empreinte sur le phénomène en cours d’évolution, générant de facto un ambiguïté qui est propre à tous les phénomènes obéissant à une « logique du vivant ».

Granulations-Sillages (1976)

Granulations-Sillages développe une idée entrevue dans Franges du Signe : l’existence de temps extrêmes, aux limites de nos facultés de perception, telles que seuls les moyens de la musique électroacoustique nous permettent de les réaliser. Deux natures de phénomènes, opposées en tout point (les Granulations-Sillages et le Tutti), alternent au travers des sept mouvements qui constituent la pièce. L’œuvre est conçue pour six pistes diffusées en concert sur une stéréo principale, face au public et deux stéréo auxiliaires (groupe de haut-parleurs croisés : avant-arrière et dans la salle gauche-droite).

Franges du Signe (1974)

Franges du Signe, the third part of an electroacoustic triptych completed in 1973-1974, is the first major "purely acousmatic" work composed by Guy Reibel. Franges du Signe explores the mathematical idea of the limit by translating it musically, searching for unstable states of equilibrium.
Thus, several conflicting tendencies or logics act upon the sounds. They overlap and fight, each one seeking to assert its trace on the phenomenon in progress, generating de facto an ambiguity that is unique to all phenomena that obey the "logic of the living".

Granulations-Sillages (1976)

Granulations-Sillages develops an idea glimpsed at in Franges du Signe: the existence of extreme times, at the edge of our faculties of perception, which only the electroacoustic music tools allow us to realise. Two natures of phenomena, opposed in all respects (the Granulations-Trails and the Tutti), alternate through seven movements that constitute the piece.
The work is designed for six channels diffused in concert on a main stereo system facing the public and two auxiliary stereos (group of crossing speakers: front-back and left-right in the room).

© 2012 Recollection GRM
Released in association with Editions Mego
Courtesy of INA-GRM.

Enter Code
x